• 検索結果がありません。

Amaran

Kegagalan untuk mencegah situasi berikut yang mungkin berbahaya boleh menyebabkan kemalangan atau pelang-garan yang mengakibatkan kematian atau kecederaan serius.

Amaran Kesihatan

• Jika anda mempunyai perentak atau peranti elektronik lain yang diimplankan, rujuk dengan doktor anda meng-gunakan monitor kadar denyutan jantung.

• Sentiasa merujuk dengan doktor anda sebelum memu-lakan atau mengubah suai sebarang program senaman.

• eranti, monitor kadar denyutan jantung dan aksesori Garmin yang lain ialah peranti pengguna, bukan peranti perubatan dan boleh menerima kesan buruk daripada gangguan yang berasal daripada sumber elektrik luaran.

• Bacaan kadar denyutan jantung adalah untuk rujukan sahaja dan tiada tanggungjawab diterima untuk kesan sebarang bacaan yang salah.

• Penjejak aktiviti Garmin bergantung pada sensor yang menjejak pergerakan anda. Data dan maklumat yang disediakan oleh penjejak aktiviti Garmin adalah anggaran aktiviti anda tetapi mungkin tidak tepat sepenuhnya, di mana termasuk data langkah, tidur, jarak dan kalori.

AMARAN NAVIGASI LUAR JALAN RAYA Jika peranti Garmin anda boleh mencadangkan haluan di

MY

luar jalan raya untuk pelbagai aktiviti luar seperti berbasikal, mendaki dan kenderaan untuk semua kawasan, ikut garis panduan ini untuk memastikan navigasi selamat di luar jalan raya.

• Sentiasa guna penilaian terbaik anda dan latih pertim-bangan akal apabila membuat keputusan navigasi luar jalan raya. Peranti Garmin direka bentuk untuk menye-diakan cadangan haluan sahaja. Ini bukanlah pengganti pada perhatian dan penyediaan wajar untuk aktiviti luar.

Jangan mengikuti cadangan haluan jika dia mencadang-kan laluan tidak sah atau boleh meletakmencadang-kan anda dalam keadaan tidak selamat.

• Sentiasa membandingkan maklumat untuk semua laluan navigasi tersedia yang dipapar pada peranti secara teliti, termasuk tanda-tanda jejak, kondisi jejak, kondisi cuaca dan faktor lain yang mungkin menjejaskan keselamatan semasa menavigasi. Untuk keselamatan, sentiasa sele-saikan sebarang percanggahan sebelum meneruskan navigasi, dan mengikut tanda-tanda dan kondisi yang dipaparkan.

• Sentiasa sedar akan kesan-kesan pada alam sekitar dan risiko-risiko terwujud aktiviti sebelum memulakan aktiviti di luar jalan raya terutamanya impak yang cuaca dan keadaan laluan yang berkaitan dengan cuaca beri terhadap keselamatan aktiviti anda. Pastikan anda mempunyai gear dan bekalan yang wajar untuk aktiviti anda sebelum menavigasi sepanjang laluan dan jejak tidak dikenali.

Amaran Bateri

Bateri litium-ion boleh digunakan dalam peranti ini. Coin cell batteries can be used in the accessory.

Jika garis panduan ini tidak diikuti, bateri litium-ion dalaman

MY mungkin akan mengalami jangka hayat yang pendek atau boleh menyebabkan risiko kerosakan pada peranti GPS, kebakaran, kelecuran kimia, kebocoran elektrolit dan/atau kecederaan.

• Jangan biarkan peranti terdedah kepada sumber haba atau di lokasi bersuhu tinggi seperti di bawah matahari dalam kenderaan yang ditinggalkan. Untuk mencegah kerosakan, keluarkan peranti dari kenderaan atau simpan ia jauh daripada sinar cahaya matahari seperti kotak sarung tangan.

• Jangan tanggalkan, mengubah suai, membuat semula, menebuk atau merosakkan peranti atau bateri.

• Jangan rendam atau dedahkan peranti kepada air atau cecair lain, api, letupan atau bahaya lain.

• Jangan gunakan objek tajam untuk menanggalkan bateri yang boleh ditanggalkan.

• SIMPAN BATERI JAUH DARI KANAK-KANAK.

• JANGAN LETAK BATERI DI DALAM MULUT. Menelann-ya boleh membawa pada kebakaran kimia, penembusan tisu lembut dan kematian. Terbakar yang teruk boleh ter-jadi dalam masa 2 jam pengingesan. Dapatkan rawatan perubatan serta-merta.

• Bateri sel syiling yang boleh diganti mungkin mengand-ungi bahan perklorat. Pengendalian istimewa boleh digunakan. Lihat www.dtsc.ca.gov/hazardouswaste/

perchlorate.

• Jangan gunakan kabel kuasa dan/atau data yang tidak diluluskan atau dibekalkan oleh Garmin.

• Jika menggunakan pengecas bateri luaran, gunakan aksesori Garmin sahaja yang diluluskan untuk produk anda.

MY

• Hanya menggantikan bateri dengan pengganti bateri yang betul. Menggunakan bateri lain menyebabkan risiko kebakaran atau letupan. Untuk membeli penggantu bateri, rujuk wakil penjual Garmin anda atau laman web Garmin.

• Jangan kendalikan peranti di luar julat suhu yang dinyatakan dalam manual bercetak di dalam bungkusan produk.

• Apabila menyimpan peranti untuk tempoh masa yang lama, simpan dalam julat suhu yang dinyatakan dalam manual bercetak di dalam bungkusan produk.

• Jangan tanggalkan atau cuba menanggalkan bateri yang tidak boleh diganti pengguna.

• Hubungi jabatan pelupusan sisa tempatan anda untuk melupuskan peranti/bateri mengikut undang-undang dan peraturan tempatan berkaitan.

Program Alam Sekitar Produk

Maklumat mengenai program kitar semula Garmin® dan WEEE, RoHS, REACH dan program pematuhan yang lain boleh ditemui pada Garmin.com/aboutGarmin/environment.

Pengisytiharan Pematuhan

Dengan ini, Garmin, mengisytiharkan bahawa peranti ini mematuhi keperluan penting dan peruntukan lain Arahan 1999/5/EC yang berkaitan. Untuk melihat Pengisytiharan Pematuhan lengkap, pergi ke Garmin.com/compliance.

Pematuhan Industri Kanada

Peranti perhubungan radio kategori I mematuhi Piawaian Industri Kanada RSS-210. Peranti perhubungan radio kategori II mematuhi Piawaian Industri Kanada RSS-Gen.

MY Peranti ini mematuhi piawaian RSS pengecualian lesen Industri Kanada. Pengendaliannya tertakluk pada dua keadaan berikut: (1) peranti ini tidak boleh menyebabkan gangguan, dan (2) peranti ini mesti menerima sebarang gangguan, termasuk gangguan yang boleh menyebabkan pengendalian peranti yang tidak diingini.

Pematuhan FCC

Peranti ini mematuhi bahagian 15 Peraturan FCC. Pengen-daliannya tertakluk pada dua keadaan berikut:

(1) peranti ini tidak boleh menyebabkan gangguan yang memudaratkan, dan

(2) peranti ini mesti menerima sebarang gangguan yang diterima, termasuk gangguan yang boleh menyebabkan pengendalian yang tidak diingini.

Peralatan ini telah diuji dan didapati mematuhi had bagi peranti digital Kelas B, menurut bahagian 15 peraturan FCC. Had ini direka untuk memberi perlindungan yang wajar terhadap gangguan yang memudaratkan dalam pemasangan di kawasan kejiranan. Peralatan ini menjana, menggunakan dan boleh memancarkan tenaga frekuensi radio dan boleh menyebabkan gangguan yang memuda-ratkan kepada perhubungan radio jika tidak dipasang dan digunakan mengikut arahan. Walau bagaimanapun, tiada jaminan bahawa gangguan tidak akan berlaku di dalam pemasangan tertentu. Jika peralatan ini ada menyebabkan gangguan yang memudaratkan kepada penerimaan radio atau televisyen, yang boleh ditentukan dengan memati-kan dan menghidupmemati-kan peralatan, pengguna digalakmemati-kan untuk cuba membetulkan gangguan dengan satu daripada langkah berikut:

• Mengorientasikan semula atau menempatkan semula antena penerima.

MY

• Meningkatkan pemisahan antara peralatan dan pener-ima.

• Menyambung peralatan ke dalam salur keluar yang bera-da pabera-da litar yang berbeza bera-daripabera-da unit GPS.

• Rujuk wakil penjual atau juruteknik radio/TV untuk bantuan.

Produk ini tidak mengandungi sebarang bahagian yang boleh diservis pengguna. Pembaikan hanya boleh dilakukan oleh pusat servis Garmin yang sah. Pembaikan atau pen-gubahsuaian yang tidak dibenarkan boleh menyebabkan peralatan rosak selama-lamanya dan membatalkan waranti anda dan autoriti untuk mengendalikan peranti ini di bawah peraturan Bahagian 15.

関連したドキュメント